Przed Tobą podsumowanie i kulisy mojego biznesu z okresu 10 maja do połowy czerwca 2019.

Po co to robię?

Aby zainspirować Cię do tego, co jest możliwe, jak działa biznes, jak działają ludzie oraz pokazać jak działamy my. Dla mnie zawsze słuchanie o kulisach tworzenia biznesów czy kulisach tworzenia filmów 🙂 jest inspirujące. Dlatego też dzielę, się tym co jest dobre i trudne w naszym biznesie.

Przed nami moje wnioski o hejcie jaki się pojawił oraz dlaczego zaczynam planować działania za granicą, a także:

  1. Co się działo 10 maja – 11 czerwca 2019
  2. Kulisy pracy – kluczowe detale
  3. Najczęstsze pytania od klientów
  4. Zdobyte kontrakty, trwające rozmowy
  5. Mój rozwój
  6. Nasze sukcesy i wnioski
  7. Nasze porażki, błędy, wyzwania i wnioski
  8. Case study klienta i jego sukces
  9. Co teraz planujemy

Zainteresowany? Zapraszam do: 

  • przeczytania całości artykułu
  • lub odsłuchania podcastu – poniżej znajdziesz odtwarzacz, ale możesz go słuchać na iTunes, Spotify oraz na Androidzie (np. w aplikacji Podcast Addict)
  • lub do obejrzenia video na YouTube – poniżej znajdziesz odtwarzacz

1. Co się działo 10 maja – 11 czerwca 2019

  • Zrealizowaliśmy kampanię Leadership Mindset – pierwsze szkolenie otwarte od lat!
  • Kolejne 3 zjazdy Akademii SMIT dla firmy ubezpieczeniowej
  • Trzeci zjazd warsztatu strategicznego dla firmy leasingowej
  • Drugi zjazd Akademii Zwinnego Przywództwa dla firmy produkcyjnej
  • Dwukrotna przerwa w Live na FB
  • Uczestniczyłem w I love eCommerce
  • Występ na Dniach Skandynawskich w Szczecinie
  • Praca z 8 przedsiębiorcami trwa
  • Łącznie zrealizowałem 27 sesji 1na1
  • Kampania szkoły doradców się zakończyła – 5 nowych osób na kursie oraz 4 osoby na indywidualnym cyklu rozwoju
  • Warsztat po angielsku dla jednej z największych firm produkcyjnych
  • Dwie lub trzy nowe osoby dołączą do ILZ: facebook, adwords, seo

2. Kulisy pracy – kluczowe detale

  • Kampania Leadership Mindset
  • W tym okresie prowadziliśmy kampanię Leadership Mindset
  • Przeprowadziliśmy 2 webinary – ponad 1700 zapisów
  • Ponad 1000 osób nowych w bazie Newslettera
  • Napisałem 4 bardzo wartościowe artykuły. Zrobimy z tego e-book biznesowy
  • Wprowadziliśmy w trakcie kampanii nowe osoby: Kamila i Martę, którzy zaczęli nam pomagać ustawiać reklamy w social mediach. Będziemy obserwować efekty.
  • Efekt sprzedażowy:
    1. 17 osób na warsztacie
    2. + 50 osób na zamkniętym warsztacie – 3 firmy zdecydowały się na warsztaty u siebie, a nie w otwartym gronie
    3. Zdobyte w 70% dwa kontrakty firmowe na poziomie 80 000 PLN z potencjałem na 150 000 PLN.

Hejt

  • Pojawił się hejter. Jest to były klient, który nie jest zadowolony z pracy 1na1 i za cel obrał sobie mówienie, jaki jestem zły. Ma oczywiście prawo do wyrażania opinii, ale nie ma prawa do mówienia nieprawdy. Klient miał tak duże oczekiwania, że brak efektu naszej pracy doprowadził go do dużej frustracji. Nie mogę ujawniać szczegółów tej pracy, więc ciężko jest publicznie, na social mediach odpowiadać mu na słowa krytyki. Musiałbym ujawniać szczegóły naszej pracy, aby rzetelnie mu odpowiadać.

Dlatego na razie tego nie robię. Jest to pierwszy taki przypadek w mojej 13-letniej karierze. Będziemy decydować co z tym zrobić.
Co ważne, nie trafia to we mnie emocjonalnie, ponieważ jestem w 100% pewny jakości swojej pracy. Jednak faktem jest to, że nie każdemu mogłem przez te lata pomóc na tyle, na ile by tego oczekiwał.

Jednocześnie z poziomu relacji z klientami, wizerunku, biznesu to jest moment, aby się tym zająć. Są trzy scenariusze:

  1. Pozwolić mu na działania
  2. Indywidualnie z nim porozmawiać
  3. Skierować sprawę na drogę prawno-sądową. W ciągu tygodnia zdecydujemy.

3. Najczęstsze pytania od klientów

  • 4 zapytania o występ oraz warsztaty po angielsku
  • 3 zapytania o doradztwo strategiczne
  • 12 zapytań o pracę indywidualną, w tym nad emocjami

4. Zdobyte kontrakty, trwające rozmowy

  • Wsparcie dla dwóch prezesów spółek – każdy ma pod sobą ponad 300 osób i łącznie robią 250 mln obrotu  
  • 4 rozmowy w sprawie kontraktów na 2019-2020 o wartości ponad 1,5 mln PLN w toku

5. Mój rozwój

      • Szlifowanie angielskiego
      • Gotowość do wyjścia za granicę – dzięki ostatnim doświadczeniom czuję gotowość pracy po angielsku za granicą
      • Początek kręcenia teledysku

6. Nasze sukcesy i wnioski

      1. Cały okres 10 maja-11 czerwca to wiele małych i większych sukcesów. Dobry czas.
      2. Do 11 czerwca zrobiliśmy 150% zysku całego roku 2018
      3. Nie zachłystujemy się sukcesem. Z radością, ale pokornie planujemy działania na 2019-2020.

7. Nasze porażki, błędy, wyzwania i wnioski

  • Celowaliśmy w 10 osób na Szkołę Doradców. Efekt to 5 + osoby na wsparcie 1na1.
    1. Poczekamy do końca roku, ponieważ produkt VIP za 30 000 PLN nie sprzedaje się w ciągu miesiąca.
    2. Potrzebujemy systematycznie komunikować ofertę Szkoły Doradców i zastanowić się nad wersją grupową.
  • Celowaliśmy w 50 osób indywidualnych w ramach Leadership Mindset. Mamy 17. Co prawda jest 50 uczestników na 3 warsztaty zamknięte dla 3 firm, więc w sumie 67, ale zależy nam dotarciu szerzej do klientów indywidualnych również.

Wniosek:

      1. Od lat nie robiliśmy otwartych warsztatów dla klientów indywidualnych, więc jeśli chcemy to robić, potrzebujemy systematycznie komunikować takie inicjatywy. Przyzwyczailiśmy klientów do ofert online, 1na1 oraz dla firm.
      2. Musimy zweryfikować naszą bazę pod kątem potencjału takiej oferty otwartej oraz ukierunkować inaczej budżet reklamowy.

8. Case study klienta i jego sukces

a)  W tym okresie miałem 27 sesji 1na1 i mógłbym książkę napisać bazując na tym, co się na nich działo. Chcę się podzielić inspiracją od dwóch klientów.

b) 1 Klient – od niepewności do strategii firmy

      • Z jedną z właścicielek firmy zaczęliśmy pracę nad niepewnością związaną z podejmowanymi decyzjami i obawami, czy firma idzie w dobrym kierunku. Te początkowe emocje nie wynikały z problemów z pewnością siebie, ale z braku jasnej wizji i strategii firmy. Dlatego krok po kroku zaczęliśmy budować strategię firmy oraz porządkować to, co już jest. To niezwykłe, jak porządkowanie myśli na kartce papieru, rozjaśnianie wizji przyszłości doładowuje i dodaje pewności.

c) 2 Klient – chaos i przytłoczenie a wyciszenie umysłu

        • Sytuacja tego klienta pokazuje, jak nawarstwienie się wyzwań związanych z małym dzieckiem w domu, zmęczenia żony oraz dużej ilości projektów w firmie potrafi wybić. Pomimo tego, że mają nowe mieszkanie, większy zespół, duże kontrakty, są ustawieni finansowo na 10+ lat, to napięcie w głowie i ciele tego klienta sięgało zenitu.
          Kluczowe było w tej sytuacji uporządkowanie myśli oraz praca nad medytacją i kontemplacją, a także uświadomienie sobie, że na pewne tematy nie mamy wpływu i nie możemy z nimi walczyć. Jeśli będziemy to robić, wtedy przegramy i się wypalimy.

d) 3 Klient – od sukcesu przez brak dbania o siebie do wdzięczności

        • Ten proces i te spotkania były wręcz magiczne. Siła energii jaka wytwarzała się na tych spotkaniach była ogromna. Ten klient ma majątek osobisty w wysokości 5 mln zł i zarobki miesięcznie w korporacji na poziomie 40 000 PLN. Jednak przez całe życie dbał o wszystko i wszystkich, ale nie o siebie. Ma obecnie 54 lata. W końcu dojrzał do tego, aby zrobić coś dla siebie, ale nie potrafił. To kolejna osoba w ostatnim półroczu, która mówi do mnie: Adam, ja siebie karzę za to, że coś chcę dla siebie zrobić! Takie procesy są zawsze głębokie. Na trzeciej sesji powiedział: wreszcie mogę i potrafię być sobie wdzięczny i nie mam wyrzutów sumienia, że dbam o siebie! Mój majątek jest niczym w porównaniu do tego uczucia!

9. Co teraz planujemy

    • Podsumowanie półroczne
    • Rozmowy rozwojowe z pracownikami
    • Zbudowanie konkretnego planu na jesień 2019
    • Stworzenie precyzyjniejszej wizji na 2020
    • Przypilnowanie toczących się rozmów z firmami
    • Podjęcie decyzji o stałym zatrudnieniu kolejnych osób do
      • Adwords
      • Marketing online
      • SEO – pozycjonowanie
      • Sprzedaż przez telefon
    • Odpoczynek

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 10 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *